Kap. 2 You are the Reason (Saras perspektiv)

Emilia stod och väntade på mig utanför festen.
Vi båda klev in tillsammans i den stora ljusfyllda lokalen.
hög musik spelades och många dansade på dansgolvet.
 
Och där såg jag honom.
The love of my life, Sebbe!
Han stod i ett hörn med några av hans kompisar.
Emilia såg direkt vem det var jag kollade på.
 
- Gå fram till honom sa Emilia.
- Nej, men han får bjuda upp mig om han vill dansa.
 
Jag mötte hans blick. Han log och kom mot vårt håll.
- Hej, vad kul att du är här! Vill du dansa?
- Ja.
 
Han tog min hand och tryckte sin kropp mot min.
Det var en långsam låt och han förde mig i takt till musiken.
Jag kände mig varm inuti.
 
Han viskade i mitt öra.
- Du är väldigt bra på att dansa.
- tack, du med.
- vill du hänga med mig hem efter festen?
det tog några sekunder innan jag svarade.
- jag vet inte.
- jo, kom igen!
- okejdå.
han log mot mig.
jag undrar var han har planerat? vi hade ju nyss mött.
Han har aldrig velat göra något med mig förut.
Vi har bara gått i samma klass i 4 år. och han har aldrig sagt något till mig.
och så vill han plötsligt att vi ska dansa och att jag ska följa med honom hem.
 
När låten var slut gick jag fram till Emilia.
- Jag ska tydligen hem till Sebbe efter festen är slut.
- va! skojar du?
- Nej, han sa det jag lovar!
- You got a date, you got a date!!!! sjöng Emilia.
Vi båda började skratta.
 
Skrivet av Linnea.
 
 

 
 






Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback